18 september 2009

Pusselbitar jag önskar mig

Nanne har förstås helt rätt, en spelare kan inte ersätta en annan utan det handlar om att ha så många fina pusselbitar som möjligt så man kan lägga pusslet på flera sätt. På ett Östran-tramsigt sätt tänkte jag nu skicka en önskelista till Nanne med förslag på pusselbitar att införskaffa.
# En tiokilosdvärg med starka armar. Som kan hålla sig fast på Daniel Mendes rygg och hjälpa honom stå emot lite tacklingar.
# En domare som kunde dömt lite ordentlig i Debrecen-returen.
# Ett långt snöre som. Som man kunde knutit runt Lourival Assis, Leandro och ytterligare någon testbrasse och på så sätt skapa en kvick, teknisk brasselirare med bra spelsinne - och fysik.
# En till tolk. Som kan förklara för mig vad Nanne ser i Ricardo Santos där jag bara ser en medelmåttig allsvensk jättebaby.
# En strategisk marknadschef. Så att Rothen kan koncentrera sig på att sälja sponsorpaket.
# En Henrik Rydström som kan sitta på Henrik Rydströms axlar och på så sätt bilda en lång och ståtlig mittfältsgeneral.
# Ett falskleg till Abiola Dauda, så att han kan komma in bakom motståndarnas backlinje oftare utan att bli avblåst för offside.
# Vita skjortor så vi kan bränna de svarta lagskjortorna på bål. Man blir inte svensk mästare i svart skjorta, eller ja ni fattar, man borde inte bli, eller... byt skjortor bara.

1 kommentar:

  1. Bäste ELMS, kan du ta bort den hemskgulbeigeiga bakgrunden och ha vitt istället? Jag kan inte det men vill gärna ha det så.
    /FMSH

    SvaraRadera